تبلیغات
دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی - یک حکایت : 100 دلار برای 3 دلار
 
دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
دانشگاه آزاد اسلامی ورودی 93
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : سعید حافظ شعرباف
نظرسنجی
آیا شما با محتوای وبلاگ موافق هستید؟





شركتی با یك آزمایش كنترل شده، به این نتیجه رسید كه برای خرید یك عدد باطری 3 دلاری، 100 دلار هزینه شده است. همچنین دریافت كه 35 درصد از درخواست خریدهایش مبلغی كمتر از 500 دلار داشته اند!


بنابراین شركت یاد شده، ادارات خود را در خریدهای كوچك آزاد گذاشت. به سخن دیگر، اكنون حسابداران، خود مدادهای مورد نیازشان را می خرند. آنها می‌دانند از كجا باید خرید كنند و چقدر بپردازند. زیرا اداره تداركات، فهرستی از فروشندگان تایید شده و قیمت های مورد توافق را در اختیارشان گذاشته است هر یك از واحدهای سازمانی در این شركت اینك كارت اعتباری تا حد 500 دلار به نسبت تعداد مشخصی از كاركنان در اختیار دارند كه نیازهای اداری خود را برای مدتی معین از محل آن خریداری می كنند. در پایان هر ماه، بانك صادر كننده كارت، فایل گزارش خریدهای همه كارتها را برای شركت می فرستند. حسابداری نیز هزینه ها را جداگانه در دفتر كل خود ثبت كرده و به حساب بودجه ادارات مختلف منظور می نماید. 
در نتیجه درخواست كننده، كالای مورد نیاز خود را سریعتر و بدون بگو مگو بدست آورده و شركت نیز در فرآیند خرید، هزینه ای بسیار كمتر از 100 دلار متحمل شده است.
________________________________________
شرح حكایت
از ویژگی های مهم مهندسی مجدد فرآیندها،BPR عبور كار از مرزهای سازمانی است. در سازمان های سنتی، حسابداران تنها به حساب و كتاب می پردازند و كارمندان تداركات هستند كه روش خرید و سفارش را می دانند. بنابراین هنگامی كه اداره حسابداری به چند مداد تازه نیازمند است، باید درخواست خود را به اداره تداركات بدهد. این اداره است كه فروشنده را یافته، قیمت را تعیین كرده، سفارش می دهد، كالا را به هنگام ورود بازرسی و كنترل می كند و صورتحساب را می پردازد.
چنین فرآیندهایی بسیار گران تمام می شوند، زیرا علاوه بر درگیر نمودن چندین اداره، هزینه بالاسری چشمگیری نیز برای پیگیری ها و هماهنگ كردن تكه های فرآیند، به بار می آورند.
در واقع با اینكه تقسیم كار، امری گریزناپذیر است ولی تقسیم كار به اجزا بسیار كوچك باعث می شود كار برای كاركنان بی معنا و غیرجذاب شود. به علاوه امكان بروز اشتباه در دست به دست شدن كار افزایش می یابد و زمان و هزینه های بالاسری زیاد می شود.



آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :